Mit érdemes csinálni Prágában 3 nap alatt?

2019.05.18

Prága az egyik kedvenc városom Európában. A város történelmi központja az UNESCO által létrehozott Világörökség része, már ez is utal a város szépségére és kulturális jelentőségére.

A cseh főváros egy nagyon kompakt középkori városmaggal büszkélkedhet, ahol csodás látnivalók vannak, melyek egy viszonylag kis alapterületen csoportosulnak, tehát közel vannak egymáshoz, vagyis egy jól megválasztott belvárosi szálláshelyről kényelmesen és akár gyalogosan körbejárhatunk mindent, amire kíváncsiak vagyunk. A macskaköves utcákon andalogva, élvezhetjük a történelmi hangulatot, izgalmas múzeumokat és műemlékeket fedezhetünk fel, romantikus hajókirándulásra indulhatunk a Moldva folyón, remek éttermekben ismerkedhetünk meg a tradicionális cseh ételekkel, és autentikus kocsmákban kóstolhatjuk meg a legendás cseh sört. Prágában tehát mindenki talál valami kedvére valót, és egész évben ideális helyszín egy kis kiruccanáshoz. Sok ismerősöm járt már Prágában, és bizonyára vannak olyanok, akik nálam sokkal jobban ismerik a várost, de aki először készül oda, az sok hasznos infót találhat a mi 3 napos programunkban, illetve tartalmazhat az útleírásom 1-2 olyan látnivalót is, ami talán érdekes lehet azoknak is, akik már jártak a cseh fővárosban.

1. NAP - IZGALMAS MÚZEUMOK, ÓVÁROS TÉR, ORLOJ, KÁROLY HÍD

Az első napunkon már kora hajnalban felkerekedtünk otthonról, hogy minél hamarabb a városba érjünk, és már a délelőtti órákban meg tudjuk kezdeni a városnézést. Sétánkat a Vencel téren kezdtük. Elsőként megnéztük a téren álló Cseh Nemzeti Múzeum monumentális épületét, majd Szent Vencel lovas szobrát. Ez a híres tér két fő látványossága. Innen indultunk tovább az óváros felé. Hamar beértünk a város középkori magjába. Kisvártatva utunkba esett a Szexuális Segédeszközök Múzeuma, mely az első ilyen jellegű múzeum Európában, tehát amellett, hogy ez egy rendhagyó, nem szokványos múzeum, egy valóságos kuriózumnak is számít. Miután körbejártuk, megérkeztünk az Óváros térre, ahol máris elénk tárult a következő kuriózum: Orloj, a híres csillagászati óra, mely a legrégebbi működőképes asztronómiai óra a világon, és amelynek ablakai minden egész órában kinyílnak, és láthatóvá válnak az elhaladó apostolok. Miután nézelődtünk, lődörögtünk egy kicsit a téren, és megnéztük Husz János szobrát is, felmásztunk az óvárosi toronyba, ahonnét fantasztikus kilátás tárult elénk a városra, főként az alattunk fekvő Óváros térre. Ezután leültünk egy padra a tér sarkában, egy félreeső utcácskában, megittunk egy kávét, és ettünk néhány szendvicset, melyeket még otthonról hoztunk magunknak az útra. Miután jóllaktunk, visszasiettünk az Orloj elé, mivel épp közeledett egy egész óra, így meg is néztük az apostolok "játékát". Ezután folytattuk tovább utunkat a Vltava (Moldva) folyó partja felé, pontosabban a rajta átívelő hidak közül a legszebb és leghíresebb, a Károly híd felé. Közben betértünk egy másik izgalmas múzeumba, a Középkori Kínzóeszközök Múzeumába, mely igen hiteles, élethű és számomra egy kicsit félelmetes is volt. Ezután átsétáltunk a Károly hídon, végül pedig visszasétáltunk az Óváros térre, itt zártuk programunkat, ezzel teljesítve minden aznapra betervezett látnivaló megtekintését. Leültünk egy kicsit a téren, néztük az embereket, a turistákat, a mutatványosokat, hallgattuk az utcazenészeket, élveztük a hangulatot és az enyhe, kellemes, kora őszi időjárást, egyszóval teljesen átadtuk magunkat a városnak.

2. NAP - VÁRNEGYED, KISOLDAL, HAJÓKIRÁNDULÁS A MOLDVÁN, TRADICIONÁLIS CSEH ÉTELEK ÉS ITALOK

Másnap reggel korán nyakunkba is vettük ismét a várost. Ezúttal egy másik útvonalon indultunk el felfedezni a környéket, így barangoltunk egy kicsit a Nové mesto (Újváros) nevű városrészben is. Megálltunk a Karlovo náměstí (Károly tér) nevű téren, ahol volt egy park, benne néhány emlékmű és szobor, valamint egy kilátótorony. Innen továbbsétálva érkeztünk meg ismét a Moldva folyó partjára. A Jiráskův most nevű hídnál lyukadtunk ki, mellyel szemben megláttuk a Tančící dům (Táncoló Ház) nevű épületet, mely valójában egy irodaház, a legfelső szinten pedig egy kávézó üzemel, de az épület bedöntött, "hullámzó" alakja miatt ez is egy nevezetesség a városban. A folyópart mentén ismét elérkeztünk a Károly hídig, ahol felmásztunk a híd egyik végében található hídtoronyba, mely kilátóként üzemel, és ahonnét ismét csodálatos kilátásban gyönyörködhettünk, ezúttal az Újvárosra, a Várnegyedre, a Moldvára és a Károly hídra vonatkozólag. Ezután átsétáltunk a Károly hídon, és a Várnegyed felé vettük az irányt. Felkaptattunk a várlépcsőkön, majd leültünk egy kicsit a Hradzsin téren. Megvettük a belépőjegyet a "B" túrára, mely magába foglalta a Szent Vitus-székesegyházat, a Szent György-bazilikát, a régi királyi palotarészt és az Arany utcácskát.

Mindezek megtekintése után lejöttünk a várból, és beültünk egy kávézóba a Malostranské náměstí (Kisoldali tér) nevű téren, ahol elfogyasztottunk egy kiadós szendvicset és egy igazi, hamisítatlan prágai sört. Sétáltunk még egy kicsit a Malá strana (Kisoldal) nevű városrészben, lementünk a folyópartra, néztük a hajókat és a hattyúkat, végül pedig újra a Károly híd felé vettük az irányt. A híd lábánál hajókirándulásokat kínálgattak a járókelőknek, mi is befizettünk egyre. A jegy egy kb. 50 perces túrát tartalmazott a Moldván idegenvezetéssel, ráadásul még egy múzeumbelépő is tartozott hozzá, mely a híd másik (óvárosi) oldalán, közvetlenül a híd lábánál volt. A hajókirándulás kellemes, pihentető élmény volt, és sok érdekességet hallhattunk a város történelméről, ráadásul a fedélzeten kaptunk kávét, üdítőt és egy kis édességet is. A hajótúra után megnéztük a múzeumot is, mely bemutatta a Károly híd megépítésének és felújításainak történetét. Mire végeztünk, már éppen besötétedett, és mindenütt felkapcsolták a közvilágítást, így hirtelen igen romantikus hangulat lett úrrá rajtunk, ahogy megláttuk a gyönyörűen kivilágított hidat és várat. Még egyszer oda-vissza végigsétáltunk a Károly hídon, romantikáztunk egy kicsit, élveztük a hangulatot, majd az óvároson át visszaindultunk a hotelünk felé. Az Óváros téren és a Vencel téren is megálltunk még egy kicsit, még egyszer megcsodáltuk az ott álló épületeket, ezúttal éjszakai fényekben pompázva. Végül betértünk vacsorázni egy tradicionális cseh étterembe, ahol a csehek legtipikusabb nemzeti ételét rendeltük, sült disznóhúst knédlivel és dinsztelt káposztával (vepřo-knedlo-zelo), mellé természetesen hagyományos cseh sört. Miután jóllaktunk, visszamentünk a hotelszobánkba, és mivel már este fél 11-re járt az idő, egy gyors zuhanyozást követően azonnal ágyba is bújtunk, és hamar elaludtunk ezután a hosszú, fárasztó és tartalmas nap után.

3. NAP - PETŘÍN

Harmadik és egyben utolsó napunkon reggel 8-kor keltünk. A reggeli készülődést és a pakolást követően kijelentkeztünk a szobából, elfogyasztottuk utolsó reggelinket, felmentünk még egy kicsit a tetőteraszra, ahol készítettünk pár képet, és gyönyörködtünk még egy kicsit a kilátásban, utána pedig kihoztuk az autónkat a hotel parkolójából, és nekivágtunk aznapi programunknak. Áthajtottunk az Újvároson, és az egyik hídon átkelve érkeztünk meg ahhoz a részhez, ami városnézős programunk utolsó fejezetét alkotta: a Petřínhez. Ez egy erdős-parkos terület, ami egy nagy dombon fekszik. Több látnivaló is található itt, továbbá a prágai fiatalok és az itt tanuló diákok egyik kedvenc kirándulóhelye. Ez egy ideális helyszín arra, hogy elmeneküljünk egy kicsit a város nyüzsgésétől, hiszen egy turistamentes, csendes, nyugodt, békés zöldövezet. Az első és leghíresebb látnivaló ezen a területen a Petříni-kilátótorony, mely a párizsi Eiffel-torony mintájára épült, tulajdonképpen annak egy kicsinyített mása, de mivel egy dombon fekszik, ezért a teteje magasabban van, mint a nagyobb testvérének. 299 lépcsőfok vezet fel a legtetejére, de akinek ez túl magas, egy alacsonyabb szintről is megtekintheti a várost, hiszen lejjebb is van egy kiépített kilátórész, csakúgy, mint az Eiffel-toronynál. Ez a legmagasabb kilátótorony a városban, tehát igazán meghökkentő és teljes körű kilátás nyílik innen a városra. Miután ezt megmásztuk, és eleget gyönyörködtünk a kilátásban mindkét szinten, megnéztük az Éhségfalat, mely egy középkori védelmi fal, ami végighúzódik ezen a területen, és közvetlenül a kilátó mellett halad el. Végül pedig bementünk a Tükörlabirintusba, mely a sok történelmi látnivaló után egy kicsit viccesebb, könnyedebb, játékosabb program volt. Főleg az a terem volt érdekes, ahol torztükrök voltak, ott egy kicsit elbohóckodtunk, és készítettünk magunkról néhány vicces fotót. Ezután sétáltunk és nézelődtünk még egy kicsit a parkos területen, leültünk egy padra relaxálni, átéreztük a környék pihentető hangulatát. Miután lejöttünk a Petřínről, beültünk egy kávézóba inni egy kávét, majd vásárolgattunk még egy kicsit egy ajándéküzletben, és végül, a késő délutáni órákban elindultunk hazafelé.

SZÁLLÁSAJÁNLÓ

A szállásunk egy 3 csillagos belvárosi hotel volt a Vencel téren, mely a Wenceslas Square Hotel nevet viselte, és ahol előzetesen foglaltunk szobát a booking.com weboldalon keresztül. Sikerült kifognunk egy jó akciót, így eléggé jutányos áron jutottunk hozzá egy 5. emeleti szobához, ahonnét csodás kilátás nyílt a városra, emellett pedig a hotel tetőteraszáról is pazar panorámában gyönyörködhettünk. A szobaár tartalmazta a szerény, de épp elégséges választékú svédasztalos reggelit is, a szálloda elhelyezkedése pedig egyszerűen tökéletes volt: minden egy karnyújtásnyira volt tőlünk, így az egész óvárost bejártuk gyalogosan, nem is kellett tömegközlekedést használnunk. Azt már tapasztalatból tudjuk, hogy egy városnézés során aranyat ér egy központi elhelyezkedésű hotel, ahonnét könnyen, gyorsan és kényelmesen elérhetjük a látnivalókat. Mivel én panorámarajongó vagyok, számomra egy plusz előny, ha az adott hotel szép kilátással és akár tetőterasszal is rendelkezik, és nyilván az sem hátrány, ha tudunk a hotelben reggelizni is, így teli pocakkal vághatunk neki a városnézésnek, és nem kell azzal kezdeni a napot, hogy reggeli után kajtatunk. Ha van rá lehetőségem, akkor mindig igyekszem ilyen feltételekkel rendelkező belvárosi hotelt választani egy városnézéshez, ez a hely pedig abszolút megfelelt az elvárásaimnak. Nagyszerűen éreztük magunkat ebben a hotelben, úgyhogy jó szívvel ajánlom mindenkinek.